Wij gebruiken cookies voor analyse, veiligheidsdoeleinden, het goed functioneren en het persoonlijker maken van de website. Gaat u verder op de site? Dan geeft u ons toestemming om cookies te plaatsen.

Het proteïnedieet

Wat is het proteïne(eiwit)dieet?

Een proteïnedieet (ook wel een eiwitdieet genoemd), is een wetenschappelijk onderbouwd dieet, waarbij u de hoeveelheid koolhydraten, vetten en suikers die u binnenkrijgt vermindert. De hoeveelheid proteïnen (eiwitten) en vitaminen die u eet, blijft gelijk. Dit in tegenstelling tot de meeste diëten, waarbij de totale hoeveelheid voedsel wordt verminderd.

Afvallen door alleen maar minder te gaan eten werkt in het algemeen namelijk averechts. Uw lichaam heeft eiwitten nodig om te kunnen functioneren en zal dan het spierweefsel gaan gebruiken als eiwitbron, waardoor uw spiermassa wordt afgebroken.

Het gewichtsverlies dat wordt ervaren, bestaat dan ook grotendeels uit verlies van spiermassa en vocht, maar het lichaamsvet blijft zitten. Dit zorgt voor een vermoeid gevoel. Als dan weer wordt omgeschakeld naar het eten van normale hoeveelheden, worden de koolhydraten weer omgezet in lichaamsvet, waardoor al snel weer een gewicht is bereikt dat hoger ligt dan voor met de afslankpoging werd gestart. Dit is het bekende jojo-effect.

Het proteïnedieet zorgt daarentegen voor blijvende resultaten, op een gezonde, verantwoorde manier.

Een proteïnedieet is erg gemakkelijk vol te houden omdat u helemaal geen hongergevoel zult hebben. U hebt zo een maatje minder, zonder vermoeidheid, en voelt zich vitaler dan ooit.

Het proteïnedieet is geschikt voor iedereen vanaf 18 jaar met een BMI hoger dan 25. Of u nu slechts enkele kilootjes kwijt wilt, of meer dan 20 tot 30 kilogram teveel weegt. Lees meer over de contra-indicaties onderaan deze pagina voor het volgen van dit dieet.

Resultaten eiwitdieet:

Met een proteïnedieet bereikt u:
  • Aanzienlijke gewichtsverliezen
  • Verbetering van insulinerespons bij Diabetes type 2
  • Vermindering van het totale cholesterolgehalte in het bloed
  • Verlaging van de bloeddruk
  • Afname van apneu en snurken gerelateerd aan overgewicht

Hoe werkt het?

Het dieet bestaat uit 4 fasen: het start strikt en eindigt soepel. De dieetregels zijn erg eenvoudig; u hoeft bijvoorbeeld geen calorieën te tellen.

Voedingsmiddelen als brood, pasta, rijst, snoepgoed en bier zult u even van het menu moeten schrappen. Dat is omdat ze veel koolhydraten bevatten. Water, groenten en rauwkost zijn geen enkel probleem. Al snel eet u zelfs weer vlees, vis en eieren.

Tijdens de verschillende fases vult u uw maaltijden aan met de speciale proteïneproducten van ProDiet.

ProDietproducten

Bij het volgen van een proteïnedieet is het heel belangrijk dat u supplementen van een goede kwaliteit en samenstelling koopt. Helaas zijn er vele proteïnesupplementen op de markt van minderwaardige kwaliteit. Bovendien is de samenstelling niet altijd optimaal voor een dieet, maar afgestemd op het verbruik van bodybuilders.

ProDiet biedt meer dan 180 producten die speciaal zijn samengesteld om veilig af te vallen. Er is dus genoeg keus: u eet gevarieerd en wat u lekker vindt!

De producten zijn bovendien uitstekend in te passen in het Dr. Frank dieet.

De contra-indicaties van een ProDietkuur:
nierinsufficiëntie, leverinsufficiëntie, recent hartinfarct, diabetes, psychologische problemen, zwangerschap en tijdens de lactatieperiode, cerebrale en vasculaire aandoeningen, hypokaliaemie, nemen van diuretica, colchicine, cortison, hypotensiva, jicht.

Eventuele bijwerkingen:
Obstipatie (verstopping) het kan voorkomen dat men in het begin van het dieet last heeft van obstipatie. Veel drinken en het eten van verse groenten kan dit ongemak voorkomen.

Voorkomen:
Slechte adem: Na enkele dagen kan men bij het volgen van een proteïnedieet last krijgen van een slechte adem, dit komt door het ketoseproces, veel drinken en suikervrije mintjes en kauwgom verhelpen dit.
Spierkrampjes: een enkeling kan last hebben van spierkrampjes, de kaliumtabletten (zie supplementen) voorkomen dit ongemak